BLOG

Leerdoelen en taxonomie

Door Loes van Gemert | april 10, 2021 |

Op welk niveau zitten je verwerkingsopdrachten? Bekijk onderstaande indeling en bepaal welke vragen jij voornamelijk aan je studenten stelt.

Lees verder

Mindset

Door Loes van Gemert | april 10, 2021 |

Lees vooral onderstaande niet bij – GEEN TIJD – GEEN INTERESSE Koekeloer en scroll dan niet verder in dit bericht. Ben je wel bereid, geïnteresseerd en gemotiveerd om te leren? Lees dan verder. Google: een grote wandelende bieb over grenzen verleggen: mindset. Zelfs een compendium is er te vinden over hoe je je mindset kunt…

Lees verder

Check, check, dubbelcheck

Door Loes van Gemert | maart 4, 2021 |

Ik ben een blij ei als ik kan maken, maken, maken. Ik krijg dan superveel energie. Het kan dan zo zijn dat ik tot midden in de nacht opga in het ontwerpen van werkvormen en lessen. Het maken van effectieve didactische lesmaterialen zorgt dat ik meer rust, ruimte en mogelijkheden heb tijdens mijn les. Als…

Lees verder
Loes-ebook

Speciaal voor jou

Ik ben Loes en ik begeleid docenten om ze stevig in hun schoenen te laten staan tijdens de uitvoering van ons prachtige vak. Ik ben ervan overtuigd dat jij het verschil maakt.

Activerende didactiek en het ontwerpen van werkvormen zijn een van mijn expertises. Het maken van effectieve didactische lesmaterialen zorgt dat jij meer rust, ruimte en mogelijkheden krijgt tijdens je les.

Wat ik afgelopen jaren tijdens de lesbezoeken van honderden docenten heb gemerkt is dat het afronden van de les een ondergeschoven kindje is. Het evalueren van de les is iets waar veel ruimte voor verbetering mogelijk is. Evalueren is van onschatbare waarde aangezien het je enorm veel informatie geeft hoe je studenten het onderwijs ervaren. In dit gratis e-book leg ik de nadruk op hoe je aandacht kunt geven aan evalueren als lesafsluiting.

Vergeet je niet

Vergeet je niet?

Door Loes | november 16, 2018 |

Op een druilige herfstdag sta ik met mijn mentorklas voor het zoveelste leslokaal. De leerlingen mopperen wat en ik hoor iemand zeggen: “Staat het rooster op shuffle ofzo? Kunnen we niet in één lokaal blijven?” Ik krijg een grijns op mijn gezicht bij het horen van al die opmerkingen als ik met drie volle tassen…

Lees verder

Vandaag is traagdag

Door Loes | oktober 14, 2018 |

Wanneer maak jij tijd voor je eigen ontwikkeling? Tijd is voor iedereen gelijk. Toch ervaart iedereen tijd anders. Beleving van tijdsdruk is een hot issue. Het aantal uitgebluste mensen neemt schrikbarend toe en de leeftijd wanneer overmatige stress wordt ervaren lijkt steeds jonger van leeftijd te worden. Het lijkt wel of alles steeds snel moet.…

Lees verder
Bildung2018

Bijdrage aan de bildung scheurkalender 2018

Door Loes | augustus 5, 2018 |

Bijdrage aan de bildung scheurkalender 2018Zondag 5 augustus 2018  Als je de bildungsscheurkalender hebt kun je op 5 augustus 2018 mijn bijdrage lezen. De bildung scheurkalender bevat 365 inspirerende uitspraken. Iedere bijdrage zet aan tot nadenken. De uitspraken worden op de achterzijde in prachtige mini-essays toegelicht door 365 experts die werken in het onderwijs of voor het…

Lees verder

Laat een reactie achter