Hallo,
ik ben Loes,
van beroep ben ik mbo docent economie, intern coach en ontwikkelaar van diverse leermiddelen. Ik ben sociaal, creatief, eerlijk, ondernemend en oplossingsgericht.
Mijn hoofd loopt over met praktische ideeën waar ik eerst NIETS mee deed behalve ze af en toe op een papiertje te zetten. Tot een aantal jaren geleden. Ik solliciteerde naar de functie als coach van een verandertraject: Veranderende leerling – veranderende docent. Ik werd aangenomen als kartrekker van een grootschalig en meerjarig innovatieproject. Het project heeft mijn docentschap op allerlei fronten een enorme boost gegeven en dat gun ik jou ook.
Herken je dit?
0 Je dag verloopt elke dag anders
0 Er is nog zoveel te doen en te regelen
0 Je geeft al een tijd op dezelfde manier les
0 Tijdens de les ben je geregeld andere taken aan het afmaken
0 De bel gaat en je les is nog niet afgesloten
0 Het werk neemt tijdens je lesdag alleen maar toe
0 Je hebt ideeën maar je hebt niet altijd tijd en energie om ze uit te werken
JE BENT ECHT NIET DE ENIGE
Hoe zou het zijn als..
Je rust en ruimte ervaart
Kleine aanpassingen kunnen zorgen dat je tijdens je les meer tijd, rust en ruimte krijgt om je volledig te kunnen richten op het leerproces van je studenten.
Je nieuwe inzichten krijgt
Je weet niet wat je niet weet. Tot iemand het je onder de aandacht brengt. Weet je hoeveel blinde vlekken je kunt hebben tijdens je lesgeven?
Je werkplezier toeneemt
Je geeft leerlingen de tijd, ruimte en begeleiding om nieuwe dingen te ontdekken. Gun jij jezelf ook de tijd, ruimte en begeleiding om te kijken hoe jij je docentschap verder kunt ontwikkelen?
Speciaal voor jou
Ik ben Loes en als coach begeleid ik docenten om ze stevig in hun schoenen te laten staan tijdens de uitvoering van ons prachtige vak. Ik ben ervan overtuigd dat jij het verschil maakt.
Activerende didactiek en het ontwerpen van werkvormen zijn een van mijn expertises. Het maken van effectieve didactische lesmaterialen zorgt dat jij meer rust, ruimte en mogelijkheden krijgt tijdens je les.
Wat ik afgelopen jaren tijdens de lesbezoeken van honderden docenten heb gemerkt is dat het afronden van de les een ondergeschoven kindje is. Het evalueren van de les is iets waar veel ruimte voor verbetering mogelijk is. Evalueren is van onschatbare waarde aangezien het je enorm veel informatie geeft hoe je studenten het onderwijs ervaren. In dit gratis e-book leg ik de nadruk op hoe je aandacht kunt geven aan evalueren als lesafsluiting.
Blog
Is gedrag communicatie?
Als docent krijg je een verscheidenheid aan gedrag op je netvlies tijdens een lesdag. Aan jou de taak – als professional – om dit gedrag te reguleren, te sturen en te bewaken, zodat de groep optimaal kan blijven functioneren. Hoe bewaak jij je eigen professionele grenzen in de klas? In dit blog wil ik je…
Lees verderElke ontwikkeling begint met een vraag
Mbo-docent Loes van Gemert ontwierp vrolijke vintage kaarten om het gesprek met en tussen docenten op gang te brengen. “Samen kunnen we veel meer bereiken dan alleen.” Tekst Daniëlla van ’t Erve Beeld Angeliek de Jonge Midden op een wereldkaart staat een vrouw te wankelen op hoge hakken, nauwelijks zichtbaar achter de vele koffers en…
Lees verderHallo wie ben jij?
Download onderaan de pagina – Kennismaking – Mijn paspoort 19 augustus is voor mij schooljaar 2019-2020 gestart. Op mijn Facebookpagina heb ik afgelopen weken allerlei kennismakingsactiviteiten gedeeld. Een daarvan was een werkblad: Mijn Paspoort. Je kunt dit werkblad / placemat gebruiken als voorbereiding voor je studenten om zichzelf voor te stellen. Zo krijgen studenten:♡ de kans om zich voor te…
Lees verderJe kent mij o.a. van: