Hallo,
ik ben Loes,
van beroep ben ik mbo docent economie, intern coach en ontwikkelaar van diverse leermiddelen. Ik ben sociaal, creatief, eerlijk, ondernemend en oplossingsgericht.
Mijn hoofd loopt over met praktische ideeën waar ik eerst NIETS mee deed behalve ze af en toe op een papiertje te zetten. Tot een aantal jaren geleden. Ik solliciteerde naar de functie als coach van een verandertraject: Veranderende leerling – veranderende docent. Ik werd aangenomen als kartrekker van een grootschalig en meerjarig innovatieproject. Het project heeft mijn docentschap op allerlei fronten een enorme boost gegeven en dat gun ik jou ook.
Herken je dit?
0 Je dag verloopt elke dag anders
0 Er is nog zoveel te doen en te regelen
0 Je geeft al een tijd op dezelfde manier les
0 Tijdens de les ben je geregeld andere taken aan het afmaken
0 De bel gaat en je les is nog niet afgesloten
0 Het werk neemt tijdens je lesdag alleen maar toe
0 Je hebt ideeën maar je hebt niet altijd tijd en energie om ze uit te werken
JE BENT ECHT NIET DE ENIGE
Hoe zou het zijn als..
Je rust en ruimte ervaart
Kleine aanpassingen kunnen zorgen dat je tijdens je les meer tijd, rust en ruimte krijgt om je volledig te kunnen richten op het leerproces van je studenten.
Je nieuwe inzichten krijgt
Je weet niet wat je niet weet. Tot iemand het je onder de aandacht brengt. Weet je hoeveel blinde vlekken je kunt hebben tijdens je lesgeven?
Je werkplezier toeneemt
Je geeft leerlingen de tijd, ruimte en begeleiding om nieuwe dingen te ontdekken. Gun jij jezelf ook de tijd, ruimte en begeleiding om te kijken hoe jij je docentschap verder kunt ontwikkelen?
Speciaal voor jou
Ik ben Loes en als coach begeleid ik docenten om ze stevig in hun schoenen te laten staan tijdens de uitvoering van ons prachtige vak. Ik ben ervan overtuigd dat jij het verschil maakt.
Activerende didactiek en het ontwerpen van werkvormen zijn een van mijn expertises. Het maken van effectieve didactische lesmaterialen zorgt dat jij meer rust, ruimte en mogelijkheden krijgt tijdens je les.
Wat ik afgelopen jaren tijdens de lesbezoeken van honderden docenten heb gemerkt is dat het afronden van de les een ondergeschoven kindje is. Het evalueren van de les is iets waar veel ruimte voor verbetering mogelijk is. Evalueren is van onschatbare waarde aangezien het je enorm veel informatie geeft hoe je studenten het onderwijs ervaren. In dit gratis e-book leg ik de nadruk op hoe je aandacht kunt geven aan evalueren als lesafsluiting.
Blog
Ze noemen mij Loes van de (gespreks)kaarten
Als ik een school binnenwandel is dat vaak een openingszin. Daar ben ik echt super blij mee. Maar wist je dat ik in 2015 deze kaarten ben gaan verkopen als werkvorm ? Een hulpmiddel – om samen in gesprek te raken en blijven over onze kern: docent zijn. De set gesprekskaarten is niet zomaar een…
Lees verderBah, wat een verschrikkelijk kleutergedrag heb jij!
Heb jij dit weleens gezegd of gedacht? Ben je eerlijk? Heb jij weleens niet geantwoord en weggekeken terwijl iemand iets aan je vroeg? Gedurende de dag nemen wij diverse rollen aan als persoon. Op school heb ik de rol als docent en collega. Eenmaal thuisgekomen heb ik de rol van moeder en partner. Komt er…
Lees verderHoe je in 5 stappen een jaaroverzicht maakt
Hallo zeg, wat vliegt de tijd! Voor mij, regio Zuid, zijn de allerlaatste schoolweken aangebroken. Mijn laatste lesdag voor schooljaar 2018-2019 heeft afgelopen week plaatsgevonden. De aankomende weken staan in het teken van afronden en vooruit kijken. Als er een ding is waar ik mijzelf het afgelopen jaar echt op heb gefocust, is het zelfontwikkeling.…
Lees verderJe kent mij o.a. van: