Hallo,
ik ben Loes,
van beroep ben ik mbo docent economie, intern coach en ontwikkelaar van diverse leermiddelen. Ik ben sociaal, creatief, eerlijk, ondernemend en oplossingsgericht.
Mijn hoofd loopt over met praktische ideeën waar ik eerst NIETS mee deed behalve ze af en toe op een papiertje te zetten. Tot een aantal jaren geleden. Ik solliciteerde naar de functie als coach van een verandertraject: Veranderende leerling – veranderende docent. Ik werd aangenomen als kartrekker van een grootschalig en meerjarig innovatieproject. Het project heeft mijn docentschap op allerlei fronten een enorme boost gegeven en dat gun ik jou ook.
Herken je dit?
0 Je dag verloopt elke dag anders
0 Er is nog zoveel te doen en te regelen
0 Je geeft al een tijd op dezelfde manier les
0 Tijdens de les ben je geregeld andere taken aan het afmaken
0 De bel gaat en je les is nog niet afgesloten
0 Het werk neemt tijdens je lesdag alleen maar toe
0 Je hebt ideeën maar je hebt niet altijd tijd en energie om ze uit te werken
JE BENT ECHT NIET DE ENIGE
Hoe zou het zijn als..
Je rust en ruimte ervaart
Kleine aanpassingen kunnen zorgen dat je tijdens je les meer tijd, rust en ruimte krijgt om je volledig te kunnen richten op het leerproces van je studenten.
Je nieuwe inzichten krijgt
Je weet niet wat je niet weet. Tot iemand het je onder de aandacht brengt. Weet je hoeveel blinde vlekken je kunt hebben tijdens je lesgeven?
Je werkplezier toeneemt
Je geeft leerlingen de tijd, ruimte en begeleiding om nieuwe dingen te ontdekken. Gun jij jezelf ook de tijd, ruimte en begeleiding om te kijken hoe jij je docentschap verder kunt ontwikkelen?
Speciaal voor jou
Ik ben Loes en als coach begeleid ik docenten om ze stevig in hun schoenen te laten staan tijdens de uitvoering van ons prachtige vak. Ik ben ervan overtuigd dat jij het verschil maakt.
Activerende didactiek en het ontwerpen van werkvormen zijn een van mijn expertises. Het maken van effectieve didactische lesmaterialen zorgt dat jij meer rust, ruimte en mogelijkheden krijgt tijdens je les.
Wat ik afgelopen jaren tijdens de lesbezoeken van honderden docenten heb gemerkt is dat het afronden van de les een ondergeschoven kindje is. Het evalueren van de les is iets waar veel ruimte voor verbetering mogelijk is. Evalueren is van onschatbare waarde aangezien het je enorm veel informatie geeft hoe je studenten het onderwijs ervaren. In dit gratis e-book leg ik de nadruk op hoe je aandacht kunt geven aan evalueren als lesafsluiting.
Blog
Vandaag is traagdag
Wanneer maak jij tijd voor je eigen ontwikkeling? Tijd is voor iedereen gelijk. Toch ervaart iedereen tijd anders. Beleving van tijdsdruk is een hot issue. Het aantal uitgebluste mensen neemt schrikbarend toe en de leeftijd wanneer overmatige stress wordt ervaren lijkt steeds jonger van leeftijd te worden. Het lijkt wel of alles steeds snel moet.…
Lees verderBijdrage aan de bildung scheurkalender 2018
Bijdrage aan de bildung scheurkalender 2018Zondag 5 augustus 2018 Als je de bildungsscheurkalender hebt kun je op 5 augustus 2018 mijn bijdrage lezen. De bildung scheurkalender bevat 365 inspirerende uitspraken. Iedere bijdrage zet aan tot nadenken. De uitspraken worden op de achterzijde in prachtige mini-essays toegelicht door 365 experts die werken in het onderwijs of voor het…
Lees verderJe kent mij o.a. van: