Hallo,
ik ben Loes,

van beroep ben ik mbo docent economie, intern coach en ontwikkelaar van diverse leermiddelen. Ik ben sociaal, creatief, eerlijk, ondernemend en oplossingsgericht.

Mijn hoofd loopt over met praktische ideeën waar ik eerst NIETS mee deed behalve ze af en toe op een papiertje te zetten. Tot een aantal jaren geleden. Ik solliciteerde naar de functie als coach van een verandertraject: Veranderende leerling – veranderende docent. Ik werd aangenomen als kartrekker van een grootschalig en meerjarig innovatieproject. Het project heeft mijn docentschap op allerlei fronten een enorme boost gegeven en dat gun ik jou ook.

Loes van Gemert

Herken je dit?

0 Je dag verloopt elke dag anders
0 Er is nog zoveel te doen en te regelen
0 Je geeft al een tijd op dezelfde manier les
0 Tijdens de les ben je geregeld andere taken aan het afmaken
0 De bel gaat en je les is nog niet afgesloten
0 Het werk neemt tijdens je lesdag alleen maar toe
0 Je hebt ideeën maar je hebt niet altijd tijd en energie om ze uit te           werken

JE BENT ECHT NIET DE ENIGE

 

Hoe zou het zijn als..

Je rust en ruimte ervaart

 

Kleine aanpassingen kunnen zorgen dat je tijdens je les meer tijd, rust en ruimte krijgt om je volledig te kunnen richten op het leerproces van je studenten.

Je nieuwe inzichten krijgt

 

Je weet niet wat je niet weet. Tot iemand het je onder de aandacht brengt. Weet je hoeveel blinde vlekken je kunt hebben tijdens je lesgeven?

Je werkplezier toeneemt

 

Je geeft leerlingen de tijd, ruimte en begeleiding om nieuwe dingen te ontdekken. Gun jij jezelf ook de tijd, ruimte en begeleiding om te kijken hoe jij je docentschap verder kunt ontwikkelen?

Speciaal voor jou

Ik ben Loes en als coach begeleid ik docenten om ze stevig in hun schoenen te laten staan tijdens de uitvoering van ons prachtige vak. Ik ben ervan overtuigd dat jij het verschil maakt.

Activerende didactiek en het ontwerpen van werkvormen zijn een van mijn expertises. Het maken van effectieve didactische lesmaterialen zorgt dat jij meer rust, ruimte en mogelijkheden krijgt tijdens je les.

Wat ik afgelopen jaren tijdens de lesbezoeken van honderden docenten heb gemerkt is dat het afronden van de les een ondergeschoven kindje is. Het evalueren van de les is iets waar veel ruimte voor verbetering mogelijk is. Evalueren is van onschatbare waarde aangezien het je enorm veel informatie geeft hoe je studenten het onderwijs ervaren. In dit gratis e-book leg ik de nadruk op hoe je aandacht kunt geven aan evalueren als lesafsluiting.

Blog

Check, check, dubbelcheck

Door Loes van Gemert | maart 4, 2021

Ik ben een blij ei als ik kan maken, maken, maken. Ik krijg dan superveel energie. Het kan dan zo zijn dat ik tot midden in de nacht opga in het ontwerpen van werkvormen en lessen. Het maken van effectieve didactische lesmaterialen zorgt dat ik meer rust, ruimte en mogelijkheden heb tijdens mijn les. Als…

Lees verder

Hoe ‘echt’ is je les?

Door Loes van Gemert | maart 4, 2021

Meer motivatie door betekenisvol leren? Betekenisvol leren, probleemgestuurd onderwijs en contextrijk onderwijs zijn synoniemen voor dezelfde ambitie: de leerling nauwer betrekken bij de leerstof. Uitgangspunt is dat de leerling meer gemotiveerd is als de leerstof dichtbij zijn of haar werkelijkheid staat. Dit zijn de vijf punten van de echtheidspiramide: 1 Werk vanuit een echt probleem dat ook…

Lees verder

10 tips om te bouwen aan je zelfvertrouwen

Door Loes van Gemert | december 28, 2020

Je (her)kent vast een leerling, een collega of iemand in je omgeving die zelfverzekerd voor een volle zaal een sprankelende presentatie geeft. Het lijkt zo vanzelf te gaan dat je je wellicht afvraagt: Hoe dan? Zelfvertrouwen: voor de één is het vanzelfsprekend terwijl de ander nog een flinke dosis vertrouwen in zichzelf kan gebruiken. Ik…

Lees verder

Je kent mij o.a. van: