Over mij

Website-Loes-Salespagina-Loes-3

Hallo, ik ben Loes, de eeuwige student.

High-five coach Loes van Gemert mijn motto is elke dag een stap zetten in denken en doen en dat nooit vergeten.

Ik ben een bevlogen lerares, coach en maker van diverse leermiddelen voor personen, die meer uit het leven willen halen en zich willen blijven ontwikkelen op persoonlijk en professioneel vlak.

Misschien denk je personen? Wie bedoel je? Man/vrouw - leeftijd - opleidingsniveau?

In de afgelopen jaren heb ik voor zo'n diverse groepen, leeftijden, niveaus materialen gemaakt, les gegeven dat alleen de groep 67 jaar en ouder de enige groep is waar ik nog niets voor heb gemaakt. Althans als je de buurt en mijn moeder niet meerekent.

Ongeveer 20 jaar geleden had ik nooit gedacht dat jij dit stuk zou lezen. Ik had net de overstap gemaakt van het basisonderwijs naar het mbo-onderwijs. Er kwamen zoveel nieuwe dingen op mij af. De overstap was overweldigend ondanks mijn leservaring. Regelmatig heb ik gedacht dat ik ongeschikt was als docent. Lukte het ene dan mislukte het andere. Het was een periode van vallen en opstaan en van vooral niet opgeven. Ik noemde mij gekscherend de houterige CHA CHA CHA leerling, die de eerste passen van de dans onder de knie probeerde te krijgen. Ik werd er zenuwachtig van dat ik geen grip had om mijn handelen. Vaak had ik het idee dat ik een beetje van dit en een beetje van dat aan het doen was zonder stil te kunnen staan waarom en wat ik deed. Je weet namelijk niet wat je niet weet. Tot dat iemand je er attent op maakt.

herken-je-dit-transparant

Een switch in mijn loopbaan.

 

Qoute ghandi

Tijdens mijn werkende leven heb ik diverse functies uitgevoerd. Zo ben ik begonnen als student onderzoeker bij D-reizen.nl - een concurrentie analyse voor een nieuw verkoopkanaal in die tijd - INTERNET. Haha kun je het voorstellen dat we eerder niet online konden boeken? Ook heb ik gewerkt op de internet tak in Breda in diverse rollen. Zo was ik medewerker internetreserveringen, deed ik klantenservice en was ik een tijd medewerker functioneel beheer en mocht ik nieuwe medewerkers opleiden. Dit natuurlijk naast mijn studie.

Na mijn tijd bij D-reizen.nl heb ik diverse banen gehad. Ik werd vaak met argus ogen aangekeken, want ik solliciteerde blijkbaar op functies die niet passend zijn bij mijn opleidingsprofiel. Dat HBO-profiel stopte mij in een hokje. Ik houd niet van hokjes.

Nadat ik geruime tijd bij de Rabobank heb gewerkt besloot ik een studie PABO te gaan doen. Ook weer als rode draad. Ik wist dat ik les wilde gaan geven, maar welk vak? Hop, weer moeite met kiezen.

Vol enthousiasme ben ik door de opleiding gegaan en heb ik deze binnen een verkorte termijn kunnen afronden. Ik ging aan de slag in het basisonderwijs. Helaas na 3 jaar nog geen vaste aanstelling. Ik bleef de oproepkracht bij ziekte en uitval, want het schoolbestuur had geen ruimte. Ook dat kun je anno nu, je niet voorstellen dat je als basisschool juf bovenbouw met specialisatie gedrag en rouwbegeleiding geen vaste baan krijgt. Ik had wel structuur nodig, want inmiddels was ik moeder geworden van mijn eerste zoon.

Een vriendin tipte mij op een vacature in het MBO. Zelf was ik nooit op die mogelijkheid gekomen. Ik dacht misschien zelf ook meer in hokjes. Ik heb daar geen opleiding voor. Toch dwong mijn vriendin aan om het wel te proberen aangezien ik op de achtergrond geregeld werkstukken en HBO-afstudeerscripties van feedback voorzag.

Ik mocht meteen op gesprek komen en een dag later had ik een jaarcontract. Zo, die zag ik niet aankomen.

Wat later bleek is dat ik het afvalputje had gekregen van docenten. Het is maar goed dat ik dat niet besefte waar ik aan begon. Ik kreeg namelijk 5 verschillende MBO-vakken in verschillende leerjaren en van niveau 1 t/m niveau 4. Zelfs dat verschil in studenten niveaus wist ik toen niet.

Vergeet ook niet dat ik weer een opleidingstraject moest doen om binnen de kaders van het bedrijf te passen.

In 2009 solliciteerde ik naar de functie als coach van een verandertraject: Veranderende leerling – veranderende docent.
Ik werd inderdaad aangenomen als kartrekker van het grootschalig en meerjarig innovatieproject waar het hele docententeam bij betrokken werd.
Als docent weet je hoe divers het takenpakket van een docent kan zijn. Toch is en blijft het geven van een impactvolle les de kern van ons vak. De kern van het project richt zich dan ook op het uitbouwen van het pedagogische - en vakdidactische handelingsrepertoire van de medewerkers.

Als intern trainer heb ik heel veel jaren het voorrecht gehad om mijn 100 collega's te ondersteunen in hun eigen professionele ontwikkeling als bekwame docent. Ik organiseerde groepsbijeenkomsten rondom thema's waar behoefte aan was. Lessen van collega's werden via intervisie bijgewoond, geobserveerd en nabesproken. Alle activiteiten die ik initieerde waren ervoor om de ander verder te helpen. Kun jij je voorstellen hoe gaaf en uitdagend dat proces is? Je ziet immers hoe je collega’s een groeiproces doormaken. Ik genoot er met volle teugen van.

Het project heeft mijn professionele- en persoonlijke ontwikkeling op allerlei fronten een enorme boost gegeven en dat gun ik iedereen. Ik schrijf blogs om mijn ideeën en tips verder te verspreiden dan de muren van een leslokaal. 

Er moet altijd iemand zijn die begeleiding biedt in de persoonlijke - en professionele ontwikkeling. Iemand die aanmoedigt en iemand die in de ander zijn willen en kunnen gelooft. We kunnen niet zonder elkaar groeien en ontwikkelen. We hebben elkaar nodig. Samen is voor mij een van de sleutels voor een stevig fundament.

Qoute ghandi

Het ontstaan van deze site in 2016

Maar wie is er voor jou? Wie helpt jou?

Jij bent super belangrijk. Zoals jij het verschil maakt voor anderen zo wil ik jou inspireren en uitdagen om je persoonlijk - en professioneel te blijven ontwikkelen.

De website Loes van Gemert heeft als doel te inspireren, maar het belangrijkste doel is activeren om jezelf een leven lang te blijven ontwikkelen. Zonder actie namelijk geen verandering.

Ik geniet ervan om te zien hoe snel het actierepertoire van mijn studenten zich uitbreidt en hoe wij samen kunnen genieten van de onderlinge uitwisselingen van tips en trucs en de vruchten die dat afwerpt. We leren met en van elkaar.

Kortom, met mijn passie, expertise en begeleiding wil ik bijdragen aan de persoonlijke - en de professionele ontwikkeling van anderen zoals jij, zodat jij op allerlei fronten VRIJHEID gaat ervaren. Vrijheid in Geld, Tijd en Aandacht.

Kortom, met mijn passie, expertise en begeleiding wil ik bijdragen aan de groei in persoonlijke - en professionele ontwikkeling door samen in beweging te komen in denken en doen.

Loes, wat is er mogelijk?

Persoonlijke- en professionele ontwikkeling volgens de VG-methode (van Gemert) 

Teams en individuele medewerkers hebben diverse uiteenlopende doelen die ze willen bereiken. Neem telefonisch contact op om workshops en trainingen te bespreken. 

herken-je-dit-transparant