Skip to content

Help, hoe zet ik ze vandaag
weer aan het werk?

Wil jij meer afwisseling in je lessen? Wil je actievere leerlingen? Wil jij geïnspireerd worden door praktische werkvormvoorbeelden?

 

Ontdek welke werkvormen bijdragen aan een effectieve les.

 

Doe mee aan het online programma: maak afwisselende en interactieve werkvormen voor je lessen. (start februari 2020)

Website-Loes-Salespagina-loes-2

 

Als docent heb je chronisch tijdgebrek. De hectiek van alledag zorgen dat je aandacht alle kanten op gaat. Je wilt je vak - waar je zo gepassioneerd over bent - heel graag overdragen. jij bent één brok kennis. Je bladert de methode door en denkt: YES, dat is leuke leerstof om straks door te nemen. In de tussentijd vraagt je collega in hoeverre je klaar bent voor de ouderavond. Je praat je collega bij en komt tot de ontdekking dat de volgende les zich aandient. Je pakt snel je spullen en loopt naar het lokaal.

 

Je les start. De ene opmerking na de andere krijg je van je leerlingen. 'ik heb geen zin, ik heb honger, ik ben moe, moeten we alweer het werkboek invullen? Saai, kunnen we eerder stoppen?' Je leerlingen zitten in een consumerende afwachtende houding als jij uitleg geeft over de leerstof van vandaag. Ze wachten totdat jij de juiste antwoorden op het bord tovert. Iemand maakt een foto van de antwoorden en de rest vraagt ook nog even of je de foto wil delen in de app.

 

IS DIT ECHT WAT JE WIL?

 

Je wil zo graag alle kennis delen met je leerlingen. Je wil ze zien groeien. Je hart maakt een vreugdesprongetje als je merkt dat leerlingen steeds beter snappen wat jij bedoelt. Je wil ze sterk maken door ze te begeleiden en ze te wijzen op mogelijke gevolgen en consequenties als ze je vak onvoldoende beheersen. Wisten ze maar eens wat jij nu weet hé? Wisten ze maar hoe boeiend en fascinerend je vak is.

HOE FIJN ZOU HET ZIJN ALS:

>> leerlingen actief met je leerstof aan de slag gaan

>> leerlingen steeds beter je vak begrijpen

>> leerlingen het opmerken dat je inhaakt op hun interesses

>> leerlingen betrokken raken en je steeds meer gaan vragen waarom je zoveel waarde hecht aan de leerstof

>> leerlingen nieuwsgierig zijn naar je volgende les

Loes van Gemert-Salespagina-rondje-loes

Loes van Gemert

Lesontwerp, docenten professionalisering

 

In de afgelopen jaren heb ik al meer dan 475 docenten mogen helpen met het omzetten van hun brok kennis naar praktische effectieve werkvormen.

 

En of ze nu een van mijn workshops volgden, op social media contact zochten of ik ze begeleidde in 1- op-1 coaching: ze hadden allemaal dezelfde vraag;

 

HOE DAN?

Maar het gaat niet eens zozeer over het HOE. Het gaat over de WAT en het WAAROM. Welke werkvorm bied je aan en waarom? Er bestaat geen kant-en-klaarrecept voor het verzorgen van lessen. Iedereen is anders en ik zal je nooit in een hokje stoppen, maar je hebt wel een kader nodig. Weten wat je moet doen en waarom.

 

Speciaal voor docenten zoals jij, die met heel hun hart en ziel lesgeven, maar niet weten waar ze moeten beginnen of hoe ze elk lesuur kunnen afwisselen in werkvormen, heb ik dit online programma ontwikkeld.

 

In 7 modules vertel ik jou wat je kan doen en waarom deze voorbereiding je laat slagen om wel structureel afwisselende werkvormen in te zetten.

 

Jij maakt je deze structuur helemaal eigen.
Jij maakt zelf de vertaling naar jouw eigen lespraktijk.

Afwisselende werkvormen maken kun je leren.

Module 1

Aan de slag met effectief leren

Wat is een effectieve les?

Module 2

Start of finish?

Moesten we iets doen dan?

Module 3

Jij als regisseur

KITT als rode draad in het script

Module 4

Werkvormbasis

introductie TBSS - methode

Module 5

Werkvormen maken

Stappenplan om met de TBSS-methode werkvormen te maken

Module 6

Werkvormversneller

Hulpmiddel om in een razend tempo te blijven maken

Module 7

Vooruitziende blik

Structureel werken aan je lesontwerp

Na het volgen van het online programma heb jij:

>> Regie genomen over je professionele ontwikkeling

>> Je kennis opgefrist in effectief inzetten van werkvormen

>> Je kennis verdiept in het effectief inzetten van werkvormen

>> Een scala aan ideeën en werkvormen leren kennen, die bijdragen aan effectief lesgeven

>> Krachtige werkvormen gemaakt die het leerproces faciliteren

Academie

Hoe werkt het?

Je doorloopt de modules en sluit de modules af met een praktische verwerking voor je eigen lessen.

Je kunt beginnen in februari 2020.

Je krijgt toegang tot de online modules.

Na het volgen van het online programma heb jij door het uitwerken van de 4 basisvormen uitgewerkte en afwisselende werkvormen die bij jou en je vakinhoud passen.

Extra bonussen

 

Naast het online programma ontvang je:
Maar liefst
TIEN werkvormen die je meteen kunt inzetten.
Zo kun je meteen actief aan de slag!

Website-Loes-Salespagina-hoe-werkt-het

Ga jij ook aan de slag?

 

Originele prijs € 197,-

NU VOOR
€ 97,- (ex BTW)

 

7 lessen met video’s, werkvormen, werkbladen en downloads

 

Bonussen:

Je ontvangt maar liefst TIEN werkvormen die je meteen kunt inzetten
Leuke verrassingen
Lifetime toegang en continue beschikking tot alle updates

Idealbetaling

Originele prijs € 297,-

NU VOOR
€ 197,- (ex BTW)

 

7 lessen met video’s, werkvormen, werkbladen en downloads

Persoonlijke online coaching van ons team

Bonussen:

Je ontvangt maar liefst TIEN werkvormen die je meteen kunt inzetten
Leuke verrassingen
Lifetime toegang en continue beschikking tot alle updates

Idealbetaling

Reacties

Loes gaf mij zoveel inzicht wat er allemaal mogelijk is. Ik ben begonnen met 1 werkvorm. Inmiddels heb ik er al diverse gemaakt. Mijn leerlingen zijn veel actiever en betrokken bij de les.

Ik had de positieve flow echt nodig. Tijdens mijn lessen ervaar ik veel meer rust in mijn hoofd en kan ik er echt zijn voor mijn leerlingen.

 

 

Wil jij het allerbeste uit je les halen? Jezelf verbeteren en professionaliseren? Dan past Loes echt bij jou!

 

Nieuwsgierig en leergierig was ik al maar het doen bleef achterwege. Ik zag zoveel beren op de weg. Ik bleef hangen wat leerlingen er wel niet van zouden denken. Door alle tips en structuur durf ik nu wel in actie te komen.

Had ik het maar veel eerder gedaan. Het heeft mij zoveel inzicht gegeven dat ik de regisseur ben van de les en dat het script helder moet zijn. Als er nu iets in de les gebeurd kan ik beter bepalen wat ik kies.

Teveel gedoe?
Teveel voorbereiding?
Geen tijd?

Zou je deze uitspraken van leerlingen accepteren?

Hoe fijn zou het zijn dat leerlingen voor je aan de slag willen gaan, omdat ze merken

dat jij er alles aan doet om je vak afwisselend en aantrekkelijk te maken?

Voor wie?

Docenten en trainers die kennis en kunde willen opfrissen of zich willen verdiepen in activerende didactiek. Wil jij meer rust, ruimte en mogelijkheden hebben om leerlingen te begeleiden tijdens de lessen? Investeer dan vooraf in het maken van afwisselende offline werkvormen.

 

Voor wie niet?

Als je wilt dat alles hetzelfde blijft. Als je liever 'copy-paste' dan do-it-yourself wil. Als je geen actieve houding wilt/kunt aannemen

 

Veelgestelde vragen

Loes van gemert
Scroll To Top